Wednesday 22 February 2012

rezeki anak ; semoga makin bertambah tambah

ini first time saya pam susu badan.
actually pam dah lama beli, tp belum pernah dirasmikan...
so hari ni setelah saya kumpul sikit2 ilmu dari pembacaan di internet (sorry, sy xde sumber lain)
saya try pam pagi2 lepas baby menyusu.
15 minit saya dapat 3oz utk kedua2 belah susu.
1oz sebelah kiri ; yang direct feed baby.
2 oz sebelah kanan ; yang xguna.

walaupun sedikit, syukur Alhamdulillah. dengan titisan rahmat ini anak saya hidup selama 4 bulan dengan sihat sejahtera.

hari ni jugak saya cuba bagi bottle feed kat baby, teasing mana tau kot2 dia reject yang tiruan punya. nak yang ori authenthic genuine momy punya jugak.
hi hi
tp so far, Alhamdulillah..baby xda masalah dgn teat and bottle feeding.
3 oz tu xsmpai seminit dia nyot nyot kan sambil mata pejam.

maknanya hasil pam pagi tadi belum boleh jd stok sbb terus consume. tgh hari ni pulak belum lagi pam, jadual pumping mommy agak messy lagi.

still in trial lah katakan.

momy harus rajinkan mengepam, supaya 'kilang' dapat isyarat demand dah makin tinggi as baby growing, maka supply harus double triple.

insya ALLAH..doakan saya ya!
mintak tunjuk ajar senior2.
sangat memerlukan!

No comments:

Post a Comment