Sunday 21 August 2011

my 1st baby set

this project I started and finished in early Ramadhan. It took me 4 days to complete the set. which consists of basic baby needs ; 

a pair of cuff mittens
a pair of rib cuff booties
a beanie.

dah siap awal2 ni, rasa mcm nak tambah bear ears la pulak kat beanie tu...nampak kosong aje~~
*tengok warna dia - peliks kan?*

 this is the first time I crochet with pure wool yarn which I bought from Cotton House.  also using my new 4mm aluminium hook. you never know how this little things in crochet can effect your project. mengait guna benang ni susah sikit sbb dia licin, selalu terlepas. kan org baru belajar...sbb tu lama sikit ambik masa. tapi warna dia ceria. selalu orang pesan, nak buat barang2 baby guna benang kaler lembut2 je. takpun guna plain colour. saya sorang je kot yang guna kaler bapak meriah macam ni. takpelah~~nanti anak mummy ceria2 pakai set yang mummy crochet ni okey...

 purchased items ; 
Set of 12 Aluminium Hook
ABS Stitch marker *sy perlu sgt benda alah ni sbb sy nyanyuk*
Pure Wool Red, Pink,Yellow yarn.


No comments:

Post a Comment